No, tudjátok hogy van ez...az ember sok szabályrendszert átnéz, kipróbál, és ha valamelyik tetszik neki, akkor leragad. De van, akinek valamiért egyik sem jön be, és inkább belevág egy sajátba. Na valami ilyesmi lenne ez is, mivel szükségem van/volt egy rendszerre, amivel kiseb, osztag alapú skirmisheket vívhatok meg a terepasztalon, főleg a középkor és annak fantasy megfelelőjének korában. Mivel még nemrég vágtam csak bele, ne tekintstek teljesnek, de gondoltam felrakom, hátha valaki kedvet kap, és maga is belefog egy rendszer kidolgozásába, vagy besegít ebbe (akár teszteléssel is). Olvassátok hát, és ha valami bődületes marhaságot találtok, kérlek ne habozzatok, oszzátok meg :)

Medieval/Fantasy Skirmish Rendszer

 

Figurák statjai:

Mozgás

Közelharc

Lövés

Morál

Védelem

Gyorsaság

 

Átlagos értékek:

Mozgás: 4”

Közelharc: 3

Lövés: 3

Morál:

Védelem: 4

Gyorsaság: 3

 

Felszerelés

 

Fegyverek:

Kés/Tőr: -

Kard: +1 Közelharc, +1 Védelem (közelharcban)

Fejsze: +1 Közelharc

Buzogány +2 Közelharc, -1 Védelem (közelharcban)

Kétkezes kard: +3 Közelharc, +1 Védelem (közelharcban), -1 Gyorsaság, kétkezes

Kétkezes fejsze: +4 Közelharc, -2 Gyorsaság, kétkezes

Kétkezes kalapács: +4 Közelharc, -1 Védelem, -1 Gyorsaság, kétkezes

Dárda: +2 Védelem a harc első körében, roham körében +2 Gyorsaság

Pika: +1 Védelem a harc első körében, elsőnek támad rohamnál, rohamozó ellenfelek ellen bónusz támadás, harc 3 sorból, első vesztett közelharc után pika helyett oldalfegyverre váltás automatikusan, kétkezes

Alabárd: +2 Közelharc, kétkezes

Kopja: Csak lovasnak, +3 Közelharc a roham első körében, utána automatikus váltás oldalfegyverre

 

Rövidíj:+1 Lövés, 24” lőtáv

Íj: +1 Lövés, 30” lőtáv

Hosszú íj: +2 Lövés, 36” lőtáv

Számszeríj: +3 Lövés, 36” lőtáv, Újratöltés

Nehéz számszeríj: +4 Lövés, 36” lőtáv, Újratöltés

Dobóbalta: +2 Lövés, lőtáv: 10”, közelharcban használható Fejszeként

Gerely: +3 Lövés, lőtáv: 10”, közelharcban használható Dárdaként

Kéziágyú: +5 Lövés, lőtáv: 16”, Újratöltés

 

Páncélok:

Könnyű páncél (bőrvért, bélelt páncél): +2 Védelem

Közepes páncél (láncing): +3 Védelem

Nehézvért (lemezvért): +4 Védelem

Teljes lemezvért: +5 Védelem, -1” Mozgás

 

Tárcsa/ökölpajzs: +1 Védelem (közelharcban)

Pajzs: +2 Védelem

Pavése: +4 Védelem, lőfegyverek ellen

 

Közelharc menete:

- egység kijelölése rohamra

- rohamtáv: mozgás*2

- rohamozó +2-t kap Gyorsaságra

- mindkét fél dob d6-tal

- nagyobb értéket elérő támad először

- támad dob d6-tal, hozzáadja a Közelharc értékét

- védekező dob d6-tal, hozzáadja a Védelem értékét

- ha a Közelharc magasabb, mint a Védelem, a védekező figura kap egy sérülésjelzőt (ld. Sérüléstáblázat)

- ha a Közelharc legalább kétszerakkora, mint a Védelem, Kritikus Sebzés (ld. Kritikus Sebzés Táblázat)

- minden 6-os dobás automatikusan+2-t ad a Közelharc vagy Védelem értékhez

 

Lövés menete:

- egység kijelölése lövésre

- Lőtáv ellenőrzése

- rövid táv: lőtáv fele, hosszútáv: lőtáv felétől a lőtáv értékéig

- hosszútávon 2 levonódik a Lövés dobásból

- lövő egység dob d6-tal, hozzáadja a Lövés értékét

- védekező egység dob d6-tal, hozzáadja a Védelem értékét

- ha a Lövés magasabb, mint a Védelem, a védekező figura kap egy sérülésjelzőt (ld. Sérüléstáblázat)

- ha a Lövés legalább kétszerakkora, mint a Védelem, Kritikus Sebzés (ld. Kritikus Sebzés Táblázat)

- minden 6-os dobás automatikusan +2-t ad a Közelharc vagy Védelem értékhez

 

Akciók:

Egy figura egy körben 3 akciót hajthat végre: egy harci, egy mozgás, egy reakció. A figura egy mozgás akciót kicserélhet egy reakció akcióra, és egy harci akciót kicserélhet egy reakció akcióra.

 

Akciók listája:

Mozgás – mozgás akció

Futás – mozgás+reakció akció

Roham – mozgás+harci akció

Védekezés – reakció akció

Pajzsfal – harci+reakció akció

Pika alakzat – harci+reakció akció

Újratöltés – harci+mozgás akció

Kapáslövés – reakció akció

 

Osztagok:

Egy osztag adott számú figurából áll, amelyeknek mindig legalább 2”-es koherenciában kell állniuk egymással. Az osztagok élére kinevezhető egy Tiszt, amely ugyanúgy van felfegyverezve, mint az egysége többi tagja, de Közelharc és Lövés értéke 1-el nagyobb, mint az osztag többi tagjáénak. További szerepe a Morál dobásnál van a Tiszteknek. Az osztagban lévő figurák együtt mozognak, és a mozgás végén is tartaniuk kell a koherenciát (vitás esetekben kisebb asztali lámpákkal való küzdelem bár nem ajánlott, de nem is tiltott).

 

Osztag közelharc szempontjából:

Ha egy osztag megrohamoz egy másikat, úgy kell mozgatni a figurákat, hogy a lehető legtöbb legyen egymással talpkontaktban. Csak azok a figurák közelharcolnak, akik talpkontaktban vannak legalább egy ellensge figurával, és csak erre tudják támadásukat irányítani. A támadásnál, legyen az közelharci avagy távolsági, érdemes egyesével végigmenni a támadásokon, ami bár lelassítja a harc menetét, de valamelyest realisztikusabb teszi azt. Természetesen lehet osztag szinten is dobálni, ekkor az osztag teljes figuraszámából kerülnek levonva a sebesültek.

 

Osztag lövés szempontjából:

Egy osztagból csak azon figurák lőhetnek egy ellenséges osztagra, akik rálátnak, és csak azok az ellenséges figurák sérülhetnek, akik nincsenek takarásban. Pl.: ha egy 10 fős íjász osztag rálő egy 8 fős alabárdos osztagra, aminek csupán 2 tagja látszódik egy épület mögül, akkor csak ez a 2 figura sérülhet – bármennyi találatot is szenvedjen el az osztag.

A bejegyzés trackback címe:

https://plasticfantastic.blog.hu/api/trackback/id/tr984882809

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2012.11.02. 15:54:32

bár én csak nemrég kezdtem el ismerkedni a wargaminggel, ennek ellenére, vagy éppen ezért egy valag szabályt átolvastam, és azt kell mondjam, ez egy nagyon alaposan és körültekintően átgondolt szabály(könyv?)próbálkozás, kiterjed minden elképzelhető aspektusra. Hogy pont fantasy esetében kiemelkedően jó-e, azt nem tudom, mert fantasyt nem játszom, de első pillantásra annak is remek.

zirrian 2012.11.02. 16:13:33

@Wostry Ferenc: Köszi :) Még hátravannak a seregszintű képességek, meg egy marék más is (pl. a pontértékek).

LovasG 2012.11.10. 17:38:31

Szia Zirrian!

Nem te vagy az első akiben felmerült az ötlet általános szabály rendszer írásra. Ajánlom hogy olvasd el az Argad szabály rendszerét, mert vicces módon nagyon arra felé haladsz ahova ők is eljutottak :)www.freewargamesrules.co.uk/
www.argad-bzh.fr/argad/en.html

zirrian 2012.11.10. 17:48:02

@LovasG: Köszi a tippet, mindenképp ránézek :)

Viharmadár, Vihar 2014.03.25. 09:45:16

Nagyon jónak tűnik. Esetleg érdemes lenne elmozdulni a D6 - ról a D10 irányába.

zirrian 2014.03.25. 10:11:29

@Viharmadár, Vihar: Yapp, gondolkodtam ezen én is, bár az utóbbi időben nem nagyon foglalkoztam a rendszerrel.